17
08.2022
Св. прпмч. Євдокії Мт 21, 28-32
0,00 / 0,00

Tuesday, 02 Серпень 2022

Звичайний період, Мт 16, 6-12
Св. славного прор. Іллі

Прошу про благодать почути Боже Слово, добре його зрозуміти та не лишитися до нього байдужим.

Сьогоднішнє Слово походить з Євангелія від Матея 16, 6-12.

6. Сказав Господь своїм учням:
– Глядіть, бережіться закваски фарисейської і садукейської.
7. Вони ж перемовлялись між собою і говорили:
– Тому що ми не взяли хліба.
8. Помітив це Ісус і каже:
– Чого перемовляєтеся між собою, маловіри, тому що не взяли хліба? 9. І ви досі не збагнули? Чи ж ви не пам'ятаєте п'ять хлібів для п'яти тисяч, і скільки ви кошів зібрали? 10. Ані тих сім хлібів для чотирьох тисяч, і скільки ви кошів зібрали? 11. Тож; як не розумієте, що я не про хліб вам говорив, коли казав: бережіться закваски фарисейської і садукейської?
12. Тоді ті зрозуміли, що він говорив їм стерегтися не хлібної закваски, а фарисейської та садукейської науки.

Ісус закликає Своїх найближчих учнів берегтися фарисейської та садукейської закваски. Під «закваскою» він розуміє відповідну науку фарисейської чи садукейської течії тодішньої юдейської релігії. Проте, учні здаються більш приземленими. Вони чують слово «закваска» і думають про звичайний хліб. Відразу спадає їм на думку, що не мають достатньо хліба, отже починають про те переживати. Ісус же нагадує їм про чуда помноження хліба, які Він невдовзі перед тим здійснив, навіть називає маловірами, бо турбуються зовсім не про те, про що варто було б…

Отже, справа не в печеному хлібі, а в навчанні фарисеїв та садукеїв. Фарисеї та садукеї представляли дві досить відмінні школи розуміння та тлумачення Святого Писання. Садукеї, наприклад, не визнавали воскресіння мертвих, а також не сприймали багато інших передань, притаманним фарисеям. Чому ж тоді і одні й другі в Євангелії згадуються разом, що було між ними спільного? Найочевидніша відповідь є та, що всі вони разом не хотіли сприйняти навчання Ісуса, ба більше того – активно Йому противилися. 

Такі труднощі з прийняттям Євангелія вони мали тому, що їхні власні навчання здавалися їм достатньо досконалими, добре опрацьованими і такими, що не потребують значних змін. Ісус зі своєю Доброю Новиною виявився для них зайвим та незручним. Проте, застереження Ісуса спрямоване навіть не до самих фарисеїв чи садукеїв, а до Його власних учнів, а це означає, що також і до нас. Отже, можливі ситуації, що і для когось з нас Христос та Його Слово виявляться зайвим на незручним. Це легко може статися, коли свою віру перетворимо на певну ідеологію, тобто такий набір принципів та правил, навіть самих по собі і добрих, але в яких не буде місця на живу та завжди нову і подекуди непередбачувану дію Бога. Отже стережімося такої «закваски»!

Господи, відкрий моє серце на сприйняття Твоєї Доброї Новини!

Слава Отцю і Сину і Святому Духу.