29
03.2024
Прп. Марка, єп. Аретусійського, і Кирила дияк., та інших, що з ним постраждали при Юліані, мучителеві Мт 27, 45-56
0,00 / 0,00

Saturday, 23 березня 2019

Великий Піст, Лк 15, 1-3. 11-32
Св. Турибія з Монгровехо

На початку цієї молитви внутрішньо затихни і стань перед Богом Отцем. А потім уважно придивися до того, які у тобі народжуються емоції. 
Сьогоднішнє слово походить з Євангелія від Луки
Лк 15, 1-3. 11-32

Усі митарі й грішники приходили до нього, щоб його почути.
А фарисеї з книжниками нарікали: “Цей грішників приймає і їсть разом з ними.”
Тоді Ісус сказав до них цю притчу: “В одного чоловіка було два сини.
Молодший з них сказав батькові: Тату, дай мені ту частину маєтку, що мені припадає. І батько розділив між ними свій маєток.
Кілька днів потім, молодший, зібравши все, подавсь у край далекий і там розтратив свій маєток, живши розпусно.
І от як він усе прогайнував, настав великий голод у тім краю, і він почав бідувати.
Пішов він і найнявся до одного з мешканців того краю, і той послав його на своє поле пасти свині.
І він бажав би був наповнити живіт світ стручками, що їх їли свині, та й тих ніхто не давав йому.
Опам'ятавшись, він сказав до себе: Скільки то наймитів у мого батька мають подостатком хліба, а я тут з голоду конаю.
Встану та й піду до батька мого і скажу йому: Отче, я прогрішився проти неба й проти тебе!
Я недостойний більше зватися твоїм сином. Прийми мене як одного з твоїх наймитів.
І встав він і пішов до батька свого. І як він був іще далеко, побачив його батько його й, змилосердившись, побіг, на шию йому кинувся і поцілував його.
Тут син сказав до нього: Отче, я прогрішився проти неба й проти тебе. Я недостойний більше зватись твоїм сином.
А батько кликнув до слуг своїх: Притьмом принесіть найкращу одіж, одягніть його, дайте йому на руку перстень і сандалі на ноги.
Та приведіть годоване теля і заріжте, і їжмо, веселімся,
бо цей мій син був мертвий, і ожив, пропав був, і знайшовся. І вони заходились веселитися.
А старший його син був у полі; коли ж він, повертаючись, наблизився до дому, почув музику й танці.
Покликав він одного із слуг і спитав, що воно таке було б.
Той же сказав йому: Брат твій повернувся, і твій батько зарізав годоване теля, бо знайшов його живим-здоровим.
Розгнівався той і не хотів увійти. І вийшов тоді батько й почав його просити.
А той озвався до батька: Ось стільки років служу тобі й ніколи не переступив ні однієї заповіді твоєї, і ти не дав мені ніколи козеняти, щоб з друзями моїми повеселитись.
Коли повернувся цей син твій, що проїв твій маєток з блудницями, ти зарізав для нього годоване теля.
Батько ж сказав до нього: Ти завжди при мені, дитино, і все моє - твоє.
А веселитись і радіти треба було, бо оцей брат твій був мертвий і ожив, пропав був і знайшовся.”

Придивися до тої миті, коли блудний син вирішує повернутися до Батька. Чому прийняв це рішення? З одного боку, мотивом був страх за власне життя, необхідність, а з іншого прагнув повернутися до свого тата. Однак, чому так пізно прийняв це рішення? Чи проблема не у стиранні кордонів між двома мотивами: логікою необхідності та логікою безкорисливої любові? Чи не боявся він, що повертаючись до Батька через потребу, не буде гідним його любові? Або що втратить самоповагу, благаючи про милосердя?

Подумай тепер над іще одним персонажем цієї драми – Батьком. Євангеліє каже, що «як він (син) був іще далеко, побачив його батько». Хіба існує для Бога така відстань, яка могла би нас відділити від Його любові? Підчас зворушливої зустрічі батько не піддається на логіку, яку хоче накинути йому син. Син хоче були лише негідним слугою.  Натомість Батько своєю безумовною любов’ю звільняє його від страху перед любов’ю. Повертає йому гідність і свободу сина.

Старший брат також недовіряє любові, хоча й у дещо інший спосіб… Батько звільняє його від необхідності заслуговувати на любов, яку син уже має – цілком і повністю. Вслухайся у текст Євангелія, беручи до уваги динаміку недовіри до любові - чи то як у блудного сина, чи як у його брата. 

Незалежно від того, чи потребуєш повернення до Бога Отця, чи вірно при ньому перебуваєш, поговори із Ним про цю нечувану і скандальну любов, якою так обурюються фарисеї. Ти довіряєшся тій любові чи боїшся її?..

Слава Отцю…